• Якісно
  • Швидко
  Головна   Контакти   Послуги     Офіційна інформація     Коментарі   Кабінет споживача  

Лубни водоканал

Нормативні документи

Водний кодекс України

Закони України

 

 

Постанови та накази

 Договір на водопостачання Фізичні

Договір на водопостачання Юридичні

Результати фінансової діяльності підприємства

 

Відкритий лист-відповідь

 

Колективу

ЛФ ПАТ «Полтаваобленерго»

Відкритий лист

 

У відповідь на звернення колективу ЛФ ПАТ «Полтаваобленерго» про заборгованість КП «Лубни-водоканал» за спожиту електроенергію та з інших питань повідомляємо наступне:

Про заборгованість:

-                відповідно до Постанови КМ України №30 від 29.01.2014 року «Деякі питання надання у 2014 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування» протоколом засідання територіальної комісії з погашення заборгованості підприємств паливо-енергетичного комплексу Полтавської області, яка відбулася 28 лютого 2014 року узгоджено обсяг заборгованості КП «Лубни-водоканал» для проведення розрахунків з різниці в тарифах за послуги централізованого водопостачання, що утворилась за період 2010-2013 роки у сумі 8004700 грн., що суттєво перевищує заборгованість перед енергопостачальною організацією.

Звертаємо увагу, на те, що лише за три підвищення вартості 1 кВт , які були в 2013 році, КП «Лубни-водоканал» вимушене було переплатити 202,556 тис.грн., при цьому відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть встановлюватися або змінюватися виключно цим Законом, крім випадків, передбачених цим Законом.

Частиною 5 ст. 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю продукції) переможця процедури закупівлі та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю до повного виконання зобов'язань сторонами, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та узгодженого зменшення сторонами договору ціни договору про закупівлю.

Одностороннє збільшення ціни на одиницю продукції призвело до того, що КП «Лубни-водоканал» не могло розраховувати на очікувані обсяги споживання електроенергії оскільки в такому випадку опинялося в ще більш скрутному фінансовому становищі, підприємство вимушене зменшувати обсяги споживання навіть в літні місяці коли для задоволення потреб споживачів потребується максимум електроенергії, внаслідок чого зазнає негативних наслідків у формі незадоволення населення, зменшення платіжної дисципліни тощо.

Про пропозиції провести повне погашення боргу у спосіб встановлений державою:

-                ПАТ «Полтаваобленерго» та Лубенській філії ПАТ «ПОЕ» постійно наголошується про те, що КП «Лубни-водоканал» готове до проведення розрахунків з різниці в тарифах за послуги централізованого водопостачання, що утворилась за період 2010-2013 роки як в сумі заборгованості так і до зарахування усіх 8004700 грн., що передбачені державою на рахунки енергопостачальної організації. Нажаль для отримання субвенції ПАТ «ПОЕ» не вистачає волі і бажання керівництва енергопостачальної організації.

Про стан розрахунків інших водоканалів області в порівнянні з КП «Лубни-водоканал»

-                За даними департаменту житлово-комунального господарства Полтавської державної адміністрації водоканали Полтавської області розраховувались за спожиту електроенергію в 2011 р. на 75,1%, а в 2012-2013 рр.- на 50,3%. КП «Лубни-водоканал» завжди сплачувало суми максимально наближені до повного об’єму. В даний час КП «Лубни-водоканал» має найменшу заборгованість за електроенергію в порівнянні з рівними споживачами-водоканалами. Відповідно до доручення голови Полтавської ОДА від 17.03.2014 року підприємства водопровідної галузі повинні забезпечувати спрямування коштів за спожиті енергоносії в обсягах 45-50 від тарифного плану. КП «Лубни-водоканал» сплачує щомісячно значно більші обсяги, однак зазнає найжорсткіших заходів тиску з боку енергопостачальника, ніж усі інші боржники-водоканали.

Щодо необґрунтованих претензій з боку КП «Лубни-водоканал».

-                23 жовтня 2013 року Вищий господарський суд України у складі колегії суддів розглянувши справу № 917/944/13, з якою усі бажаючі можуть ознайомитись в Єдиному державному реєстрі судових рішень повністю задовольнив позовні вимоги водоканалу до ПОЕ, при цьому аналогічні рішення були прийняті Полтавським господарським судом та Харківським апеляційним господарським судом. Претензій в КП "Лубни-водоканал" до Лубенської філії ПАТ «ПОЕ» взагалі б не виникало, якби керівництво енергопостачальника не намагалося провести розрахунки за використану воду власними штрафними санкціями. Як наслідок, Лубенська філія ПАТ «ПОЕ» сплатила штрафних санкцій майже на всю суму заборгованості. Не водоканал, а саме енергопостачальник допустився такої помилки, що призвела до застосування санкцій, як наслідок виникло протистояння та негативне ставлення до нашого підприємства. Хотілось би відмітити, що розмір стягнення був менший ніж дозволено законом, таким чином жодних дій для загострення ситуації у відносинах з нашого боку не було.

Про відключення електроенергії, що здійснюються ЛФ ПАТ «ПОЕ»

-                Лубенською філією ПАТ «Полтаваобленерго» всупереч подання Лубенської міжрайонної прокуратури від 13.03.2014 року про недопущення порушень вимог Цивільного кодексу, Законів України «Про питну воду та питне водопостачання», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» в частині обмеження електропостачання на об’єкти міського водопостачання та водовідведення 25- 27.03.2014 року, 1-2.04.2014 року відключено ряд об’єктів підприємства від енергопостачання. КП «Лубни-водоканал» повідомлене про заплановане відключення 03.04.2014 року, надіслані також повідомлення про відключення з 07.04.2014 року.

В кожному повідомленні, що надсилається (вручається) від ЛФ ПАТ «ПОЕ» зазначається, що заплановано та буде здійснено повне відключення усіх об’єктів водопостачання.

Просимо адміністрацію ЛФ ПАТ «ПОЕ» розповісти своїм працівникам, що Ухвалою господарського суду Полтавської області в справі №917/2023/13 про викладення актів екологічної, аварійної та технологічної броні електропостачання від 05.09.2013 року до Договору про постачання електричної енергії від 17.05.2010 року №1270 у редакції ПАТ «Полтаваобленерго» позовну заяву залишено без розгляду. При цьому, підставою для прийняття зазначеної Ухвали стала заява юристів та адміністрації «Полтаваобленерго» про залишення позову без розгляду (аркуш справи 111). Таким чином адміністрація «Полтаваобленерго» залишила в силі домовленість між сторонами про екологічну броню підприємства, однак систематично порушує умови договору та додатків до нього. Ця справа теж є загальнодоступною, розміщеною в Єдиному державному реєстрі судових рішень і з її змістом може ознайомитись будь-хто.

Таким чином Лубенська філія ПАТ «ПОЕ» самостійно відмовилась від позовних вимог про внесення змін до актів екологічної, аварійної та технологічної броні електропостачання. Зміни до договору між нашими підприємствами не вносилися, а отже ніякого повного відключення законно бути не може. Повне відключення є злочином співучасником якого можуть стати працівники-виконавці протиправних завдань.

Таким чином адміністрація Лубенської філії ПАТ «ПОЕ» протизаконно надсилає повідомлення про повні відключення, нагадуємо, що саме таку позицію висловила прокуратура на яку покладено контроль за дотриманням законодавства.

Екологічна броня КП «Лубни-водоканал» діє і передбачена договором.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про електроенергетику" екологічна броня електропостачання споживача - мінімальний рівень споживання електричної енергії споживачем (крім населення), який забезпечує передумови для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Ст. 20 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що екологічна броня електропостачання встановлюється з метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру через припинення електропостачання споживачам. Законом України "Про електроенергетику" визначено, що за умови неповної оплати споживачем спожитої електричної енергії енергопостачальник має право, а споживач зобов'язаний обмежити електроспоживання до рівня екологічної броні електропостачання (ч. 2 ст 24. ч. 8 ст. 26). Аналогічні норми містять "Правила користування електричною енергією" (ПКЕЕ) у п. п. 7.2, 7.9., 10.2. ПКЕЕ.

Як встановлено Вищим господарським судом України у справі №42/271, що зобов'язання обов'язкового постачання електричної енергії на рівні екологічної броні не є одностороннім, у цих правовідносинах приймають участь постачальник, споживач і держава, яка в силу покладених на неї функцій із забезпечення екологічної безпеки гарантує належну плату поставленої електричної енергії. Ч. 7 ст. 20 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що фінансування екологічної броні електропостачання при несплаті або неповній оплаті за спожиту електроенергію споживачами, що мають таку броню, здійснюється з державного або місцевих бюджетів та відповідних джерел доходів цих споживачів. Відповідно до частини 4 статті 24 Закону України "Про електроенергетику" "енергопостачальники мають право на відшкодування несплаченої споживачем частини вартості електричної енергії, що постачається йому на рівні екологічної броні електропостачання, за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів".

Між нашими підприємствами не вносилося змін щодо рівня екологічної броні, а тому вказані попередження прямо суперечить законодавству. ЛФ ПАТ «Полтаваобленерго» не вживає жодних заходів щодо отримання зазначених коштів ні від держави, а ні з місцевого бюджету. При цьому в усіх негараздах чомусь вбачається вина лише водоканалу. Виникає питання чому працівникам «ПОЕ», споживачам міста не роз’яснюється справжня, об’єктивна причина заборгованості? Чому не зазначається, що КП «Лубни-водоканал» є майже найсумліннішим платником серед водоканалів. Якщо ми не праві – надайте іншу інформацію, однак її просто не існує.

Про збитки в припиненні послуг.

Колектив та адміністрація КП «Лубни-водоканал» повністю розділяє позицію ПАТ «ПОЕ» про те, що навіть короткострокове припинення послуг створює значні незручності, але ж чому тоді здійснюються відключення об’єктів водопостачання від електроенергії всупереч заборони прокуратури, наявності гарантій держави щодо відшкодування різниці в тарифах, оплати послуг водоканалом на рівні більшому, значно більшому ніж тарифний план підприємства?

КП «Лубни-водоканал» зазнає значно суттєвіших збитків у випадку відключення ніж енергопостачальник, постачальник лише втрачає вигоду від можливої реалізації енергії, а водоканал опиняється перед загрозою тампонування мереж, гідравлічних ударів, розбалансування систем. Після відключень ускладнюється робота систем очищення води та стоків, весь регіон опиняється перед загрозою екологічної та санітарно-епідеміологічної катастрофи. Для відновлення нормальної роботи очисних споруд потребуються як додатковий період так і додаткові гроші, які могли б бути сплачені за електроенергію. Все населення міста, заклади освіти, підприємства відчувають дискомфорт у випадку відключення води, зупинки каналізації. В водоканалі теж є лабораторія для функціонування якої потрібна вода, транспорт, персонал – всі потерпають від відключення електроенергії.

Адміністрація ПАТ «ПОЕ» вимагає припинення водопостачання.

Повідомляємо працівників ПАТ «ПОЕ», що кожного разу надсилаючи чи вручаючи повідомлення про повне припинення електроенергії на підприємство керівництво ПАТ «ПОЕ» зобов’язує водоканал після безпечного   завершення     технологічного     процесу

виробництва здійснити з власних електроустановок обмеження електроспоживання до рівня екологічної броні електропостачання або за відсутності такої повністю його припинити. Як ми вже зазначали адміністрація Лубенської філії повідомляє про повне відключення, тому водоканал зобов’язаний повністю припинити надання послуг. Повністю - усім споживачам, в тому числі й до Лубенської філії ПАТ «ПОЕ», тож про який дискомфорт і проблеми в роботі філії може йти мова? Водоканал кожного разу, після отримання повідомлення повинен відключати об’єкти і споживачів самостійно (див. п. 3 Порядку обмеження електроспоживання споживачів до рівня екологічної броні електропостачання або повного припинення їм електропостачання). У випадку відсутності води, зупинки роботи каналізаційних систем слід поцікавитись у адміністрації ПАТ «ПОЕ», яке попередження про припинення надіслали – до рівня екологічної броні чи про повне відключення… Тож виходить, що відключення повинно поширюватись на усі об’єкти крім філії «ПОЕ».

Про відсутність води у філії, КП «Лубни-водоканал» було повідомлено лише 02.04.2014 року, при цьому спочатку було повідомлено органи влади, а вже потім наше підприємство, внаслідок чого виникає бажання допустити ситуацію, що має місце провокація спрямована на загострення відносин та дискредитацію колективу водоканалу. Зазначаємо, що відключень філії водоканал не здійснював, хоч і повинен був припинити надання послуг на виконання вимог попереджень.

Ми пропонуємо працівникам Лубенської філії ПАТ «ПОЕ» запитати керівництво свого підприємства про який рівень оплати було досягнуто домовленості між вищим керівництвом «Полтаваобленерго» та КП «Лубни-водоканал»? Чому за дотримання та перевиконання погодженого рівня платежів до водоканалу застосовуються заходи тиску? Чого варта домовленість, якої не дотримується одна сторона (не водоканал).  

Ми зацікавлені в забезпечені толерантних, партнерських відносин оскільки обидва підприємства надають соціально та життєво необхідні послуги, однак підприємство стало заручником одностороннього збільшення вартості енергоносіїв, що перевищують темпи впровадження енергозаощадливих технологій, а монополісти енергопостачальними відмовляються від прийняття взаєморозрахунків в порядку передбаченому КМУ.

Звертаємось до усіх працівників філії ПАТ «ПОЕ» з закликом до порозуміння, врахуйте, що тарифи на електроенергію змінюються стрімко, без попереджень, без можливості відреагувати змінами в тарифах на комунальні послуги, а ціни на воду, на водовідведення залишаються без змін. Жодної конфронтації, ніякої ворожості колектив та адміністрація КП «Лубни-водоканал» до абонентів в тому числі й філії ПАТ «ПОЕ» не має. Не ставайте заручниками та не здіймайте провокацій, адже кожен з вас, як споживач не сплачує повної вартості електроенергії, як складової тарифу на воду та каналізацію.

За підприємством «Лубни-водоканал» дійсно рахується заборгованість понад                 1,3 млн. грн.., але ж за 2010-2013 роки держава визнала, що розмір збитків нашому підприємству завданих зростанням електроенергії становить понад 8 млн. грн. Таким чином за рахунок звільнення працівників комунального підприємства, коштів, які повинні були бути направлені на нормальне функціонування і розвиток систем і водопостачання, за рахунок понад 230 працівників водоканалу було покрито різницю в 6,7 млн. грн.. Який ще колектив, якого підприємства пішов на такі пожертви задля забезпечення комунальними послугами своїх споживачів. При цьому відмічаємо, що законодавець унеможливлює припинення водопостачання боржникам на відміну від відключення електроенергії, що знову ставить наші підприємства в нерівні умови.

Нажаль ми не маємо морального права на акції протесту проти дій енергопостачальних компаній та прийнятих владою рішень про односторонні збільшення тарифів, однак понад 230 працівників теж заслуговують бути почутими. Нам досить збанкрутілих попередніх водоканалів   Наша праця не менш важлива, а без води людина проживе значно менше ніж без електроенергії, однак саме до нашого водоканалу спостерігається упереджене ставлення. Основним принципом надання комунальних послуг за законом є принцип повного відшкодування понесених витрат, але колектив водоканалу не здатний та не зобов’язаний перекривати різницю в тарифах за усіх споживачів, за кожного з вас впродовж тривалого часу.

Підтримайте наше прагнення до отримання філією ПАТ «ПОЕ» субвенції з держави, адже і ми, і ви маємо на те право за законом.

Сподіваємось, що відповідь на звернення буде доведена до відому тих кого просили, пропонували та зобов’язали його підписати.

З повагою, запевненням в готовності до партнерства та толерантності колектив КП «Лубни-водоканал».

 

 

За дорученням трудового

колективу директор

КП «Лубни-водоканал»                                                                           М.М. Куліченко

 

 

 

Новини

газета на сайт

***********************************************************************

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ-ВІДПОВІДЬ КП «ЛУБНИ-ВОДОКАНАЛ» НА ЗВЕРНЕННЯ КОЛЕКТИВУ ЛУБЕНСЬКОЇ ФІЛІЇ ПАТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО»

 Лубенською філією ПАТ «Полтаваобленерго» всупереч подання Лубенської міжрайонної прокуратури від 13.03.2014 року про недопущення порушень вимог Цивільного кодексу, Законів України «Про питну воду та питне водопостачання», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» в частині обмеження електропостачання на об’єкти міського водопостачання та водовідведення 25- 27.03.2014 року, 1-2.04.2014 року було відключено ряд об’єктів підприємства від енергопостачання. КП «Лубни-водоканал» повідомлене про заплановане відключення 03.04.2014 року, готуються також повідомлення про відключення з 07.04.2014 року.

Наслідками відключень, які були здійснені Лубенською філією ПАТ «Полтаваобленерго» стало те, що 02.04.2014 року самі енергопостачальники залишились без води. Колектив ПАТ «Полтаваобленерго» звернувся з листом, який на нашу думку був підготовлений адміністрацією енергопостачальника, в якому зазначив, що КП «Лубни-водоканал» є ледь не найгіршим платником за електроенергію. Відповідь на це звернення пропонуємо відвідувачам сайту  

                                                                                                 Відкритий лист-відповідь

 

**********************************************

 

Щодо договірних відносин під час надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення

 

Роз’яснення Мінрегіону

 

Щодо повірки засобів обліку.

 

Вимоги національної комісії, що здійснює державне регулювання.

 

 

 

 Повірка лічильників. Позиція влади. Висновки робіть самі.

 

Скарга на Лубенське телебачення

 

 firmen blank

  1.  

    ТОВ « Телекомпанія «Лубни»

    Адреса телекомпанії: 

    Полтавська обл., 

    м. Лубни, 

    вул. Грушевського, 18

     

    факс (05361) 70-978 

    e-mail:

    Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

    Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. 

     

    Копія:

    Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення

    Вул. Прорізна, 2, м. Київ, 01601

    E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

    Тел./факс: (044) 278-74-90

     

    Представнику Національної ради в області

    Миронович Лілії Миколаївні

    пров. Шкільний, буд.4, кім. 4,
    м. Полтава, 36003

    Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

     

     

  2. 1.Скарга

 

На перекручування інформації, зловживання свободою діяльності телерадіоорганізацій , порушення прав на захист прав телеглядачів, радіослухачів, спотворення права на спростування чи власного тлумачення обставин справи ТОВ « Телекомпанія «Лубни»

 

  1. 2.Клопотання про вилучення матерiалу з передач ТОВ « Телекомпанія «Лубни»

 

19 жовтня в мережі Інтернет та в ефірі місцевого телебачення міста Лубни Полтавської області в час виділений для ефіру ТОВ « Телекомпанія «Лубни» заявилася передача під назвою «водоканальне свавілля» в якій певні особи спробували викласти свою суб’єктивну думку щодо порядку врегулювання договірних відносин в комунальній сфері і зазначили про ряд порушень і злочинів вчинених на міському водоканалі.

Відео розміщено в мережі Інтернет на сторінці Міська телекомпанія Лубни https://www.youtube.com/watch?v=gr-WOxP7RqY відеохостингу YouTube. (далі по тексту Відео 1)

Зважаючи на те, що свавілля це необмежена влада і відсутність законності, важко погодитись навіть з назвою програми, адже виступаючі заявляли про свої численні начебто перемоги в судах.

Громадяни і підприємства відповідно до принципу повноти і точності інформації, передбаченому статтею 5 Закону України “Про інформацію”, мають право очікувати відповідності фактів, що про них повідомляються, дійсним обставинам.

З незалежних від нас причин при створенні програми не було запрошено іншої сторони та представників органів, які регулюють порушене питання, а тому виступаючі не лише висловили тільки своє бачення, але й зазначили цілий ряд неправдивих стверджень.

З метою зменшення негативного впливу від одностороннього висвітлення подій підприємство через уповноваженого довіреністю представника звернулося до ТОВ « Телекомпанія «Лубни» з усним клопотанням про надання ефірного часу для вiдповiдi, спростування та власного тлумачення обставин справи.

Таке право начебто було реалізовано і в приміщенні КП «Лубни-водоканал» Лубенської міської ради Полтавської області було знято інтерв’ю уповноваженого представника підприємства з викладенням відповіді на вищевказану передачу.

Однак 23.10.2015 року в мережі Інтернет та в ефірі місцевого телебачення міста Лубни Полтавської області в час виділений для ефіру ТОВ « Телекомпанія «Лубни» було опубліковане нове відео «Спростування» водоканалу, яке через попередньо здійснений монтаж відзнятого матеріалу не тільки не висвітлювало змісту прес-релізу надісланого на адресу телекомпанії, але й фактично перекручувало зміст тексту проголошеного представником підприємства.

Відео розміщено в мережі Інтернет на сторінці Міська телекомпанія Лубни https://www.youtube.com/watch?v=IvJmo8YUM3A відеохостингу YouTube. (далі по тексту Відео -2)

Недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).

Згідно з частиною третьою статті 277 ЦК негативна інформація, поширена про особу, вважається недостовірною, якщо особа, яка її поширила, не доведе протилежного (презумпція добропорядності). Негативною слід вважати інформацію, в якій стверджується про порушення особою, зокрема, норм чинного законодавства, вчинення будь-яких інших дій (наприклад, порушення принципів моралі, загальновизнаних правил співжиття, неетична поведінка в особистому, суспільному чи політичному житті тощо) і яка, на думку позивача, порушує його право на повагу до гідності, честі чи ділової репутації.

Спростування поширеної недостовірної інформації повинно здійснюватись незалежно від вини особи, яка її поширила.

Вилучивши переважну частину відзнятого матеріалу, доповнивши ефір вставками, змінивши місцями в просторі часу відповіді представника підприємства ТОВ «Телекомпанія «Лубни» порушила принцип рівності сторін, добросовісності діяльності та унеможливила право на відповідь

Відповідно до законодавства право на відповідь застосовується, зокрема, у випадку наявності фактичних помилок або неточностей у розповсюдженій інформації. Що стосується публічних осіб, діяльність яких знаходиться у сфері підвищеної уваги ЗМІ, то право на відповідь може слугувати захистом у випадку критики “не на ту адресу” або надмірної критики. Правом на відповідь надається можливість скористатися у випадку некоректного викладення відомостей через дисонанс із контекстом або по іншим причинам, а також у випадку оприлюднення думок та оцінок, які не підлягають спростуванню.

В оприлюдненому Відео 1 - ТОВ «Телекомпанія «Лубни» КП «Лубни-водоканал» було звинувачено у корупції (див. відео №1 4хв 59 сек.), але вироку суду або адміністративного протоколу про скоєння корупційних дій не складалося і не виносилося, про те, що вартість послуг нараховувалася «в геометричній прогресії» (див. відео №1 1 хв. 03 сек.), недостовірна інформація про результати розглядів судових інстанцій (див. відео №1 1 хв. 43 сек. та 1 хв. 49 сек.), було заявлено про заробітну плату директора підприємства у 18 тис. грн.. (див. відео №1 5 хв. 16 сек.) та інші обставини і припущення, які підлягали спростуванню і могли бути врегульовані шляхом оприлюднення відзнятої відповіді. Також представник підприємства пояснював, чому саме, на думку адміністрації, у Відео 1 виступаючі критикують владу та водоканал, вказав на порушення, які були встановлені в діях виступаючих та підстави для виникнення конфлікту у осіб в Відео-1, що критикували водоканал.

Під час зйомки Відео 2 також було вказано на готовність водоканалу до розгорнутої передачі та обґрунтування своєї позиції. Запропоновано висвітлення подій без політичного втручання. Майже 70% відзнятого матеріалу в програму Відео-2 не ввійшли.

Всупереч цьому, ТОВ «Телекомпанія «Лубни», здійснила монтаж відзнятого відео-2, за результатами оприлюднення якого було завдано шкоди діловій репутації комунального підприємства, зокрема під час ефіру Відео-2, коли виступаючий спростовував недостовірну інформацію проголошену про «заробітну плату директора водоканалу у 18 тис.» було показано декларацію директора Куліченка М.М. в якому ТОВ «Телекомпанія «Лубни» допустила вставку (див. відео 2   4 хв. 10 сек. до 4 хв. 17 сек.) 96774 /12 =8064 грн. з одночасним збільшенням результату ділення на екрані.

Такі дії є маніпуляцією відносно глядачів та спотворюють право на отримання достовірної інформації оскільки в декларації зазначається «заробітна плата, інші виплати та винагороди, нараховані (виплачені) декларанту відповідно до умов трудового або цивільно-правового договору. В той же час таке доповнення вважаємо перекручуванням змісту оголошеного бо за функціональним призначенням доплати й надбавки є самостійними елементами заробітної плати, які призначаються для компенсації або винагороди за суттєві відхилення від нормальних умов праці, котрі не враховано в тарифних ставках і посадових окладах. Вони відрізняються від тарифної заробітної плати (посадового окладу) необов'язковістю і непостійністю, а також рухливістю залежно від співвідношення фактичних і нормативних умов праці. Закон України «Про оплату праці» передбачає, що умови запровадження і розміри надбавок, доплат, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються в колективному договорі з дотриманням норм і гарантій чинного законодавства і згідно з генеральною та галузевими (регіональними) угодами.

В декларації було зазначено також допомогу на оздоровлення, відпускні, витрати на відрядження, інші виплати здійснені відповідно до колективного договору та винагороди, нараховані декларанту відповідно до умов трудового або цивільно-правового договору тобто ТОВ «Телекомпанія «Лубни», яка зосередила увагу глядачів на результати ділення спотворила інформацію і дозволила вважати, що 8064 грн. є зарплатою директора, що є неправдою.

За положеннями ч. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів» під час розгляду вимог споживача про відшкодування збитків, завданих недостовірною або неповною інформацією про продукцію чи недобросовісною рекламою, необхідно виходити з припущення, що у споживача немає спеціальних знань про властивості та характеристики продукції, яку він придбаває. Таким чином розповсюджуючи зняту та змонтовану програму (Відео 2) ТОВ «Телекомпанія «Лубни» потрібна була зважати, що глядач не є спеціалістом в бухгалтерському обліку, в тому числі в аспектах нарахування заробітної плати, і не допускати сприйняття цифри 8064 грн. зарплатою директора.

Законодавчі норми, що регулюють право на відповідь, містяться, зокрема, у статті 43 Закону України “Про телебачення і радіомовлення”.

Телерадiоорганiзацiя зобов'язана надавати громадянам чи представникам органiзацiй, iнтересам яких заподiяно шкоди розповсюдженою iнформацiєю, можливiсть вiдповiдi, спростування чи власного тлумачення обставин справи.

Стаття 40. Захист прав телеглядачів, радіослухачів

Забезпечуючи умови для задоволення інформаційних потреб громадян України, юридичних осіб і державних органів, ЗМІ зобов'язані за законом самостійно нести негативні наслідки розповсюдження інформації, яка порушує права окремих осіб.

З Відео-2 було вирізано більшу частину заперечень та тлумачень власної думки підприємства щодо стверджень викладених у Відео-1.

Слід відмітити, що згідно із ст. 327 Цивільного кодексу України, управління майном, що знаходиться в комунальній власності, здійснюють територіальна громада і створені нею органи місцевого самоврядування.

Статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" управління об'єктами житлово-комунального господарства віднесено до власних повноважень органів місцевого самоуправління. Виконання органами місцевого самоврядування власних повноважень здійснюється у тому числі через створені ними підприємства.

У Відео-1 виступаючі виклавши неспростовані через дії ТОВ «Телекомпанія «Лубни» критикували міського голову Грицаєнка О.П., що є кандидатом в міські голови, а також поширили недостовірну інформацію відносно директора КП «Лубни-водоканал», який теж є кандидатом в депутати в Лубенську міську раду. Дії ТОВ «Телекомпанія «Лубни», які полягали в маніпулюванні даними та громадською думкою, унеможливленні викласти власну позицію матимуть значні негативні результати для ділової репутації підприємства, створюватимуть негативну позицію виборців відносно учасників виборчого процесу – тобто діючого міського голови Грицаєнка О.П., як кандидата на наступну каденцію, а також керівника водоканалу, як кандидата в депутати.

Слід відмітити, що у Відео-1 та Відео-2 в якості опонентів водоканалу було викладено інтерв’ю п. Гусаренко (відео-1, яка є кандидатом в депутати міської ради) та п. Больбота (відео-2, який теж є кандидатом в депутати до міської ради).

За таких умов вважаємо, що мало місце порушення ліцензійних умов, Закону України “Про телебачення і радіомовлення” та порушення виборчого законодавства.

Поширені Відео-1 та Відео-2 є перекручуванням інформації та зловживанням свободою діяльності телерадіоорганізацій.

Ст.. 42 Закону України “Про телебачення і радіомовлення” Недопустимість перекручення інформації передбачає, що особа, в якої беруть iнтерв'ю, або особа, яка надала iнформацiю для телерадiоорганiзацiї, має право вимагати у письмовiй формi перегляду чи прослуховування готового матерiалу перед його трансляцiєю, а в разi незгоди - вилучення матерiалу з передачi. Спростовувати розповсюдженi телерадiоорганiзацiєю данi, що не вiдповiдають дiйсностi, або принижують честь i гiднiсть громадян.

Умислом журналіста та/або службової особи засобу масової інформації є таке їх/її ставлення до поширення інформації, коли журналіст та/або службова особа засобу масової інформації усвідомлювали недостовірність інформації та передбачали її суспільно небезпечні наслідки.

Законом України "Про інформацію" закріплено гарантії діяльності засобів масової інформації та журналістів, оскільки професія зобов’язує журналіста першим опинятися в гущині подій, осягати глибинний зміст явищ, причини і наслідки і витлумачувати їх для загалу.

Журналіст та/або засіб масової інформації звільняються від відповідальності за поширення інформації, що не відповідає дійсності, якщо суд встановить, що журналіст діяв добросовісно та здійснював її перевірку. Перевірки інформації про корупцію, заробітну плату, нарахування вартості послуг в геометричній прогресії та інших обставин – не відбулося.

Зважаючи на те, що спростовування інформації не відбулося, а юридичній особі завдано шкоди шляхом поширення недостовірної інформації,

ПРОШУ:

  1. 1.ТОВ «Телекомпанія «Лубни» вилучити Відео-1 та Відео-2 з усіх наявних в телекомпанії інформаційних ресурсів.
  2. 2.Розмістити інформацію на офіційних вебресурсах ТОВ «Телекомпанія «Лубни», будь-яких інших джерелах оприлюднення інформації, які використовує зазначена телекомпанія інформацію, що Відео-1 та Відео-2 вилучено в зв’язку з спростуванням КП «Лубни-водоканал» зазначеної інформації.
  3. 3.ТОВ «Телекомпанія «Лубни» реалізувати право на відповідь КП «Лубни-водоканал» шляхом оприлюднення інтерв’ю представника КП «Лубни-водоканал» без монтажу, з попереднім переглядом відповідної передачі перед її трансляцією. Спростування КП «Лубни-водоканал» випустити в ефір в тій кількості та в той же час коли було оприлюднено Відео-1.
  4. 4.Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення розглянути цю скаргу та вирішити питання про винесення попередження ТОВ «Телекомпанія «Лубни» та, за наявності підстав, розглянути питання про позбавлення чи припинення ліцензії.
  5. 5.Про результати розгляду заяви та клопотання повідомити заявника письмово.

 

 

            24.10.15                                                                         Директор КП «Лубни-водоканал»                             підпис                                               М.М. Куліченко

 

 

Розробка сайту та співпраця lubny.poltava.ua

Top
#fc3424 #5835a1 #1975f2 #c6c688 #da2542 #29783d